איך נקרא הספר המפורסם שכתב דרווין על תורת האבולוציה? ומה הייתה התצפית שהעניקה לו השראה לפיתוח התיאוריה? טריוויה מדעית אתגרית

הפחד של הדתיים בעולם מהתורה

בכל העולם הדתי מפחדים שהחלמידים יפקפקו בסיפורי הבדים של הדתיים ולא מלמדים אותם על אבולוציה למרות מרכזיותה וחשיבותה.

• ישראל

לא צריך להכליל ולא להכפיש

אני בעל רקע דתי ויכול לומר לך שרבים מאיתנו יכולים להכיל גם וגם. בתנ"ך יש דברים לא הגיוניים, בהתאם לתקופה שבה הוא נכתב. ניתן להאמין באבולוציה של דרווין ועדיין לשמור על אורח חיים דתי, תתפלא.

• הלל

הכללות הן תמיד בעיה... יש

הכללות הן תמיד בעיה... יש מסגרות דתיות שמרניות וסגורות כמו שיש מתנגדי חיסונים ומכחישי קורונה וכאלה הסברים שהעולם שטוח. מנגד אני מכיר מספר עצום של אנשי מדע חובשי כיפות כולל גיאולוגים פיזיקאים וביולוגים. הכנסיה חשבה שהמאובנים הם תעתוע של הטבע. והיום...מרבית הכנסייה הנוצרית חושבת אחרת. אז הבעיה היא לא עצם ההשקפה העולם -דתית או אחרת אלא מיד. הפתיחות לעולם ואתגריו. וכאמור לא רק השפת עולם דתית עוצרת את ההתפתחות.

• איתי

ההפך הוא הנכון

לצערי אנשים שכמותך יותר מפחדים ללמוד (או ללמד את הילדים שלל) תודה ומורשת מאשר דתיים את האבולוציה. זה חמור שבעתיים בעיניי לאבד את הזהות הקולקטיבית שלנו

• אורי

מזמן לא חוששים אחי

אלו טענות אנכרוניסטיות..
    אבל לצערי אני מזהה יותר פחד מיהדות במקומות מסוימים, מאשר פחד ממדע במקומות דתיים… ( אגב יכול להיות שיהיה גיל לימוד שונה, אבל זה יותר עניין של סדרי עדיפויות)

• איתי

בדיוק.

יפה רשמת

אהבתי את ההיצמדות לאמת שזו

׳תיאוריית׳ האבולוציה ולא ׳תורת׳ האבולוציה, למרות שיש לה המון חסידים ומאמינים אדוקים בתל-אביב...

תיאוריה מדעית זו תורה בעברית

ותיאוריה מדעים היא משהו שיש לו המון אישושים ויש לו קונצנזוס בקהילה המדעית. זה הדבר הכי קרוב לתורה מוכחת במדע (אין הוכחות במדע, יש ראיות ואישושים לתיאוריות). התורה בתנ"ך גם נקראת תורה מהמילה הוראה, אבל המשמעות של התורה שונה לגמרי מתורה מדעית ואין לה שום אישוש. מבחינה מדעית היא ספר מעשיות.

• שגיא

בדיוק כמו שהתורה היא תיאוריה ולא עובדות מוצקות

בתיאוריית האבולוציה לפחות יש עובדות מוצקות המוכיחות כל שלב בתהליך.

• מוטי

לפחות לתורה יש נקודת מוצא

לפחות לתורה יש נקודת מוצא מתקבלת על הדעת... לאבולוציה אין הסבר סביר לנקודת ההתחלה, אף כי לא לקיום צומח וגם חי... ואין כאן המקום להאריך.

• טל

גם לאבולוציה יש נקודת מוצא😊

כיום חוקרים סוברים שככל הנראה החיים הראשונים נוצרו בסביבת מעיינות הידרותרמיים, לפני כ3.5-4 מיליארד שנה, זאת על בסיס עדויות מאובנים על. החומרים והתנאים ששררו אז בכדור הארץ. הצמחים הגיעו מאוחר יותר, לפני כ- 470 מיליון שנה, בהתבסס על עדויות מאובנים. כמובן שהפאזל עדיין לא מושלם, ונותר עוד הרבה מה לחקור(:

• עדי

עמידות לאנטיביוטיקה

עמידות לאנטיביוטחקה יכולה להיווצר גם בהעברה אופקית. האם זה נחשב 'אבולוציה'?

• אלחנן

להבנתי כן. מקור השינוי פחות חשוב. העיקר שינוי ושרידת המתאים

.

• בן

חינוך לחשיבה בריאה

אהבתי. אשמח לעוד אתגרים מעניינים.